Értékelések egyeztetése
Egy csoportos feladat a következő jellemzőkkel rendelkezhet:
- A leadási és értékelési szakaszban, amikor a tanuló a többi tanuló által készített értékelést látja, nincs visszajelzés a munkát leadó tanulóktól azon tanuló felé, aki az értékelést végezte. Lehetséges visszajelzés a tanár részéről, ha a tanár úgy dönt, hogy osztályozza a tanulói értékeléseket, mely esetben a tanár pontszámai és megjegyzései mind a munkát készítő, mind az értékelést végző tanuló számára hozzáférhetővé válnak. Ugyanakkor bármely munkát illetően a tanulótársak csakis egyirányú visszajelzéssel élhetnek.
- A leadási és értékelési szakaszban a tanulók látják a többi tanuló
által készített értékelést és lehetőségük van arra, hogy megjegyzést
tegyenek ezen értékelésekre. A (társuk általi) értékeléssel vagy egyetértenek, vagy
nem. Ha az értékeléssel egyetértenek, akkor az értékelés megmarad és szerepelni fog a
társ által az adott munkára adott pontszám meghatározásában a végső
számításnál. Ha viszont nem értenek egyet az értékeléssel, akkor az
értékelést végző tanulónak lehetősége nyílik annak felülvizsgálatára.
A felülvizsgálat/egyet nem értés ciklusa mindaddig folytatódik, amíg vagy egyetértés alakul ki,
vagy a határidő lejár. Az az értékelés, amely a határidő elérésekor
továbbra is "vitatott", nem veendő figyelembe a végső számításnál. Ennek köszönhetően a társak között kétirányú visszajelzés jön létre minden egyes munkával kapcsolatosan.
Ha a második munkamódszert választja, lehetőség van a pontszámok kijelzésének a
kikapcsolására. Vagyis ha ezt a "pontszámok elrejtése" opciót választja, akkor csakis az
értékeléshez tartozó megjegyzések jelennek meg az éppen értékelt tanuló
számára. A pontszámok csak az egyetértés kialakulása után válnak
láthatóvá (csakis a megjegyzések tekintetében). Ne feledje, hogy ez az opció csakis akkor
lép életbe, amikor az értékelésekhez egyetértésre van szükség.