Műhelymunka esetén ugyanazt a munkát általában mind a tanár, mind a tanulók értékelik. Példák használata esetén először a tanár értékeli ezeket, mielőtt a tanulók ezek egy kiválasztott részét értékelnék. A tanulók munkáját a tanár úgyszintén - legalább részben - értékelheti, akárcsak egy sor tanuló is. A tanár számára a műhelymunka lehetőséget ad arra, hogy a pontszám egy részét a tanulói értékelésekre fordítsa, a fennmaradó részét pedig magának a munkának az értékelésére. (Az arányt a műhelymunka vége felé lehet beállítani.) A tanulói értékelés pontszáma attól függ, mennyire közelíti meg a tanári értékelést. (Ez utóbbi hiányában a társak értékelésének az átlaga számít).
A tanuló és a tanár értékelése közötti egyezést az egyes elemekre adott pontszámok különbsége határozza meg (voltaképpen a négyzetes különbség alapján). Ezen különbségek átlagát kifejező pontszámmá kell átalakítani. Az "értékelések összehasonlítása" révén szabályozhatja a tanár, hogy az összehasonlítások miként alakuljanak át pontokká.
Ennek a következményeit megvilágíthatjuk az alábbi egyszerű példával, mely tíz igen-nem kérdés értékelését tartalmazza. A benne szereplő kérdések például a következők lehetnek: "A táblázatot helyesen állították elő?", "A számított nyereség 100,66 forint?" stb. Tíz ilyen kérdés esetén ha a beállítás "Igen laza", a tanuló és a tanár értékelése közötti tökéletes egyezés esetén a pont 100%, egy kérdés eltérése esetén 90%, kettőnél 80%, háromnál 70% stb. Ez elfogadhatónak tűnik, ezért fölmerülhet, miért lett az összehasonlítás megjelölése "nagyon laza". Vegyük alapul azt az esetet, amikor a tanuló a hasára ütve értékeli a 10 kérdésre adott választ. Átlagos esetben 10-ből 5 kérdésnél volna egyezés. Így találgatással 50% körüli eredményt érne el. A helyzet értelmesebbé tehető a "laza" opcióval, mely esetben a találgatás mintegy 20%-ot ér. A "közepes" opciónál a találgatás legtöbbször nulla pontot eredményez. Ezen a szinten 50% akkor adható, ha a két értékelés a tízből nyolc kérdésnél egyezik. Három eltérés esetén a pont csak 25%. A "szigorú" esetén két különböző értékelésű kérdésnél a pontszám 40%. A "nagyon szigorú" tartományban már két eltérés is 35%-os, egyetlen eltérés pedig 65%-os eredményt ad.
Ez a példa meglehetősen mesterséges, mivel az értékelések többsége értéktartományra, nem igen-nem értékre vonatkozik. Ilyen esetekben az összehasonlítás feltehetőleg a fentieknél magasabb pontokat eredményez. A különféle szintek (nagyon laza, laza, közepes...) úgy vannak megadva, hogy a tanár finomítani tudja a hasonlításokat. Ha úgy érzékeli, hogy az értékelésre adott pontok túl alacsonyak, elviheti az értékelést a "laza" vagy akár a "nagyon laza" irányába. És megfordítva: ha a tanuló értékelését túl magasnak érzékeli, elmozdulhat a "szigorú" vagy a "nagyon szigorú" irányába. Az egész próbálkozás dolga, miközben a legjobb kiinduló pont a "közepes" opció.
A műhelymunka során a tanár úgy érzékelheti, hogy a tanulói értékelésekre adott pontok túl alacsonyak vagy túl magasak. Ezek a pontok látszanak a műhelymunka adminisztrációs oldalán. Ilyenkor a tanár módosíthatja az opció beállítását és újraszámolhatja a tanulói értékelések pontszámát (a "pontozási pontokat"). Az újraszámításhoz kattintson a gyakorlat adminisztrációs oldalán található "Tanulói értékelések újrapontozása" pontra. Ezt a műhelymunka folyamán bármikor végrehajthatja.
Az összes súgó mutatója
A súgó megjelenítése English nyelven.