Ez a szint határozza meg azt, hogy a csoporttársi értékelések kiosztása az osztályban kiegyensúlyozott volt-e, avagy sem. A "kiegyensúlyozott" itt azt jelenti, hogy az egyes tanulói leadott munkák hányszor vannak kijelölve (csoporttársi) értékelésre. Ha az aránytalansági szint nullára (ZERO) van állítva, akkor az összes leadott munka azonos mennyiségben van kiadva, vagyis a kijelölés kiegyensúlyozott. Amikor a szint 1-re (ONE) van állítva, akkor a leadott munkák egy része a többi kijelöléshez képest eggyel többször lehet kiadva (ebből adódóan a leadott munkák egy része eggyel kevesebbszer lehet kiadva, mint a többi), vagyis a kijelölés nem kiegyensúlyozott. Hasonlóképpen ha a szint 2-re (TWO) van állítva, akkor nagyobb kiegyensúlyozatlanságot engedélyez.
Ideális esetben minden csoporttársi értékelésnek kiegyensúlyozottnak kell lenni. Ugyanakkor ennek az a hátránya, hogy néhány tanuló esetén nem áll rendelkezésre az értékelésre leadott teljes munkamennyiség mindaddig, amíg az utolsó tanuló le nem adta a munkáját. ONE [EGY]-re beállított aránytalansági szint esetén a legtöbb tanuló azt tapasztalja, hogy esetében megvan az értékelésre leadott teljes munkamennyiség és nem kell várniuk a kései leadott munkákra. A későn leadott munkák mennyisége még kevesebb akkor, ha a szint TWO [KETTŐ]-re van beállítva.
Így egy csoportos feladatnál, ahol a csoporttársi értékelések száma 5-re van állítva, nincs gond abban az esetben, ha a leadott munkák egy része négyszer vesz részt (csoporttársi) értékelésben, másik része 5-ször, a többi pedig 6-szor szerepel, így a feladat értékelése zökkenőmentesebben zajlik és a tanulóknak nem kell annyit várni (ha egyáltalán erre szükség lesz) arra, hogy a többiek leadják a munkát, ha az aránytalansági szint az alapértelmezett nulla értékről egyre van állítva.
Az összes súgó mutatója
A súgó megjelenítése English nyelven.