Műhelymunka feladatának kezelése

A műhelymunka során kapott feladat bonyolultabb a szokásos feladatnál. Egy sor lépésből áll, ezek a következők:

  1. Feladat kijelölése A feladat értékelését egy sor értékelési ELEMRE kell bontani. Ezáltal a feladat pontozása kevésbé lesz önkényes, emellett keretül szolgál a tanulóknak az értékelés elvégzéséhez. A tanár dolga az értékelési elemek összeállítása, így a pontozási lap elkészítése is. (Lásd a részleteket ott.)

    Az értékelési elemek beállítását követően a tanár a példamunkák közül néhányat közread. Ezeken a tanulók gyakorolhatják az értékelést, mielőtt saját munkájukat elkészítik. Mielőtt azonban a feladatok a tanulók számára hozzáférhetővé válnak, ezeket a példákat a tanárnak értékelnie kell. Ezzel a tanárnak minta-"válaszok" állnak a rendelkezésére, amikor a példák tanulók általi értékelését ellenőrzi (mely a következő szakaszban készül el).

    A mintamunkák tanár általi közreadása opcionális, bizonyos feladatoknál feltehetőleg nincs is helye.

  2. Tanulói leadott munkák engedélyezése A feladat ezen a ponton elérhető a tanulók számára. Ha a tanár összeállított egy sor példamunkát, a tanulóknak ezek közül egy konkrét mennyiséget értékelni kell. (Az értékelések száma a feladat létrehozásakor dől el.) Ha egy tanuló teljesítette a kellő számú értékelést, leadhatja saját munkáját. Példák nélküli feladat esetén a tanulók munkáikat minden késlekedés nélkül leadhatják.

    A feladatnak a munkaleadási szakaszban tartása azzal az előnnyel jár, hogy a leadott munkák összegyűjthetővé válnak. Ezután a következő két szakaszban azok kiosztása során jobb munkaelosztás érhető el. Ha a feladat az (engedélyezett) "Összeállítás" szakaszból közvetlenül a "Leadások és értékelések engedélyezése" szakaszba kerül, a munkájukat korán leadó tanulók a korán leadott munkákból kapnak értékelendő anyagot, míg a később leadók a későbbiekből. A csoporttársi értékelés előtt egy "késleltetés" beiktatása nagyban csökkenti ezt a problémát.

    Ha a tanuló lead egy munkát, a tanár, ha kívánja, értékelheti azt. Ez az értékelés bekerülhet a tanuló végső osztályzatába. Ezek az értékelések a feladat leadási és értékelési szakaszában történhetnek.

  3. Tanulói leadott munkák és értékelések engedélyezése Ha a feladatnak része a csoporttársi értékelés, a munkájukat már leadott tanulók ekkor látják más tanulók értékelhető munkáit. A többi tanuló pedig leadhatja munkáját (de nem látja más tanulók értékelésre leadott munkáit). Ebben a szakaszban a munkák leadása, újbóli leadása, mindezek értékelése egyszerre történhet.

    A tanár a munka leadását és annak csoporttársi értékelését két külön szakaszra oszthatja, megvárva, amíg az összes tanuló leadja a munkáját, mielőtt a csoporttársi értékelési szakaszt megkezdi. Ez esetben erre a szakaszra egyáltalán nem kerül sor, a feladat a "Leadások engedélyezése" szakaszból egyből az "Értékelések engedélyezése" szakaszba kerül. Ezzel a tanár határidőt szabhat a munkák leadásához, a feladat ezen határidő elérkezésekor kerül az "Értékelések engedélyezése" szakaszba.

    Ha viszont a tanár nem kívánja a feladatot ilyen egyértelműen kettéosztani, akkor a feladat belekerül ebbe a szakaszba. Ha a leadások és értékelések egyszerre történhetnek, a tanárnak fontolóra kell venni a túlzott kijelölési szint EGY-re (vagy akár KETTŐ-re) állítását, hogy a kijelölések simán történjenek (lásd a vonatkozó súgót). Ezzel egyes leadott munkák többször, más munkák kevesebbszer kerülnek (csoporttársi) értékelésre, mint a leadott munkák többsége.

    Ha a tanuló elkészült az értékeléssel, csoporttársai megtekinthetik ezt az értékelést. A munkáját leadó tanuló megjegyzést fűzhet az értékeléshez, ha ez az opció a feladatnál be lett jelölve.

  4. Tanulói értékelések engedélyezése Ebben a szakaszban folytatódnak a csoporttársi értékelések, de a tanulók már nem adhatnak le munkát, beleértve az újbóli leadást is. Azok, akik nem adtak le munkát, értesítést kapnak arról, hogy már nem adhatnak le munkát és nem láthatnak semmilyen értékelendő (csoporttársi) munkát.

  5. Végső pontszámok kijelzése Az értékelés utolsó szakaszában a tanulók részletesen láthatják végső pontszámaikat. Az egyes leadott munkákra kapott értékelések külön-külön könnyen áttekinthetők.

    A tanulók (és a tanár) opcionálisan láthatnak egy "ligatáblázatot" a tanulói leadott munkákról. A munkák pontszám szerint, a legmagasabb pontot kapótól lefelé vannak felsorolva benne.

A feladat bármely szakaszában a tanár megnyithatja az "Adminisztráció" oldalt. Ez mutatja a feladat pillanatnyi állapotát. Felsorolja (ha van) a tanári mintapéldákat, a tanulók (tanári példákra, saját munkájukra és más tanulók leadott munkáira adott) értékeléseit, valamint a tanulók leadott munkáit. A tanár ezen az oldalon értékelheti, ill. értékelheti újból a leadott munkákat, törölheti a leadott munkákat és az értékeléseket, és általában nyomon követheti a feladattal kapcsolatos folyamatot.

Az összes súgó mutatója
A súgó megjelenítése English nyelven.